Sente Nedir? Motor Senteye Nasıl Getirilir? Sente Ayarı Nasıl Yapılır?

Sıkıştırma zamanının sonunda, piston üst ölü noktaya çıktığında, hem emme supabının hem de egzoz supabının kapalı olduğu duruma sente denir.
Motoru senteye getirmek, birinci pistonun üst ölü noktadayken, emme ve egzoz supaplarının kapalı olduğu konumu bulmak demektir.
Piston bir çevrimde iki kez üst ölü noktaya çıkar, birisi sıkıştırma sonunda, diğeri egzoz zamanının sonunda.
Sente durumu sıkıştırma zamanının sonundaki durumdur ve tüm supaplar kapalıdır.
Egzoz zamanının sonunda ise piston üst ölü noktaya çıkarken egzoz supabı açıktır. Bu iki durum karıştırılmamalıdır.
Motor senteye getirilirken önce krank mili senteye getirilir, bunun için krank kasnağındaki sente işaretlerinin aynı hizaya gelmesi gerekir
ve birinci silindirdeki pistonun sıkıştırma sonunda Üst Ölü Noktasında olması gerekir.
Daha sonra eksantrik milleri senteye getirilir, bunun için eksantrik mili dişlileri üzerindeki sente işaretlerinin doğru konumda olması gerekir.
Daha sonra triger kayışı veya zamanlama zinciri doğru gerginlikte ve pozisyonda takılır.
Zincir üzerinde doğru konumda takılması için işaretli zincir baklaları bulunur.

Kaynak : https://otomobilteknoloji.blogspot.com
Bu Yazıyı Paylaşmak İster misiniz ?
E-Bülten
İndirimli ürünler ve fırsatlardan ilk önce siz haberdar olmak istermisiniz?